Ràdio Banyoles, 03-01-2007
LA GENERALITAT HA TRET A INFORMACIÓ PÚBLICA ELS ESTUDIS DE MILLORA DE LA CARRETERA GI-524 ENTRE MIERES I SANT MIQUEL DE CAMPMAJOR
La Generalitat ha tret a informació pública els estudis de millora de la carretera GI-524 entre Mieres i Sant Miquel de Campmajor. L’actuació, que pretén suavitzar els revolts d’aquesta via, suposarà una inversió de 2’9 milions d’euros. De les dues alternatives plantejades, els ajuntaments afectats aposten per la que només suavitza els revolts actuals.
Les obres pretenen millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit en aquesta carretera de la xarxa comarcal que uneix Olot i Banyoles. Concretament, afecta el tram de tres quilòmetres entre la Serra de Codinac i el Serrat Barraca. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha tret a informació pública dues alternatives de traçat. La primera, que la Generalitat proposa com a més idònia, ressegueix la carretera actual i millora els revolts més tancats. A més, proposa un fals túnel de 75 metres de longitud i redueix en 800 metres el traçat actual. La segona proposta evita directament els revolts amb la construcció d’un fals túnel de 252 metres i redueix el traçat actual, amb una variant de 1.300 metres, el que deixa el traçat final dels tres quilòmetres actuals a pràcticament només dos. En els dos casos, la carretera serà de dos carrils de tres metres i mig, vorals de mig metre i cunetes transitables d’un metre i mig. En declaracions a Ràdio Banyoles, l’alcalde de Sant Miquel de Campmajor, Josep Fort, ha assegurat que tant al seu municipi com a Mieres la proposta que es veu més positiva és la primera perquè suposa un menor impacte visual i ambiental amb la millora només d’alguns revolts.
Ara, els serveis tècnics dels dos municipis estan estudiant les propostes presentades per la Generalitat i confien reunir-se properament amb el Director General de Carreteres, Jordi Follia, per acabar de consensuar la proposta definitiva. La millora de la carretera entre Sant Miquel de Campmajor i Mieres està inclosa dins el Pla de Muntanya de la Garrotxa de la Generalitat i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques fa temps que la té sobre la taula. Després de reunir-se amb els dos ajuntaments afectats, el Govern ha tret ara a informació pública aquests dos estudis. Les obres ja han despertat, a més, l’oposició de veïns de Sant Miquel de Campmajor i Mieres, que han iniciat una recollida de signatures contra l’actuació que consideren innecessària.
Reforma de la carretera de Sant Miquel a Mieres
E$peculació
A veure com ens la volen cardar aquesta vegada: amb una autovia sembla que no. Potser requalificant sòl i cobrant la venda de terrenys?
Re: E$peculació
Cada cop que reformen carreteres, fan variants i autovies, s'obren noves prespectives per als especuladors. En un obrir i tancar d'ulls ja hi tenim promocions immobiliàries, polígons industrials, espais comercials, etc. Som un país de nou rics i ho fem tot a l'engròs, pensant que el territori és infinit. Per què no fem com als països civiltzats d'Europa que conserven les seves petites carreteres, amb revolts o no, de l'interior del país com qui conserva el seu patrimoni? Mireu, sinó, les carreteres d'Anglaterra, França i molts altres llocs. Hi ha els eixos principals, les grans autopistes, i després tot són carreteres comarcals o locals.Anonymous ha escrit:A veure com ens la volen cardar aquesta vegada: amb una autovia sembla que no. Potser requalificant sòl i cobrant la venda de terrenys?